لوازم منزل

خرید لوازم منزل

لوازم منزل

خرید لوازم منزل

نحوه خرید بهترین مواد شوینده لباسشویی

سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰۷:۰۳ ب.ظ

پودر یا مایع ، گرم یا سرد شستشو ، لودر جلو یا بالا؟ بهترین ها را برای شما پیدا کنید.
مواد شوینده لباسشویی آبی در دستگاه
اشلی ایرادیل
اشلی ایرادیل
همه مواد شوینده لباسشویی تقریباً یکسان هستند ، درست است؟ همه آنها یکسان به نظر می رسند ، ادعاهای علمی مشابهی را در مورد عملکرد شستشو مطرح می کنند و اغلب به نظر می رسد که تنها تفاوت واقعی رنگ جعبه یا بطری است. بنابراین ممکن است تعجب آور باشد که بدانیم آزمایشات ما نشان می دهد که در مورد قابلیت تمیز کردن لباس ، تفاوتهای بسیار بزرگی وجود دارد.

در این صفحه:

چه مقدار از مواد شوینده لباسشویی باید استفاده کنم؟
آیا مواد شوینده پودر یا مایع لباسشویی بهتر است؟
در طولانی مدت کدام یک از مواد پاک کننده ارزان قیمت است؟
کدام نوع مواد شوینده لباسشویی برای پوست های حساس مناسب است؟
آیا مواد شوینده لباسشویی برای محیط زیست بد نیست؟
آیا باید لباسهایم را در آب سرد ، گرم یا گرم بشویم؟
آیا می توانم از یک شوینده با لودر در لودر جلو یا لودر با راندمان بالا استفاده کنم؟
کدام مواد شوینده لباسشویی بهترین بوی را دارد؟
آیا توپ های لباسشویی و آجیل صابون کار می کنند؟
مواد شوینده DIY - آیا می توانم مواد شوینده لباسشویی خودم را در خانه درست کنم؟
چه مقدار از مواد شوینده لباسشویی باید استفاده کنم؟
بسته به اینکه کدام ماده شوینده را انتخاب کنید ، ممکن است بتوانید از دوز توصیه شده نصف (بله ، نیمی از!) استفاده کنید و هنوز هم یک شستشوی عالی داشته باشید ، در هزینه خود صرفه جویی کنید و کمی به محیط شما استراحت دهید. در گذشته ما مواد شوینده با رختشویی را با بهترین عملکرد انجام داده ایم و آنها را به خوبی در تمام لکه ها با نیمی از دوز توصیه شده ، انجام می دهیم ، در حالی که دیگران در نیمی از دوز روی چندین نوع لکه عملکرد خوبی داشتند.

در حالی که ما نمی توانیم تغییرات مختلف دوز را آزمایش کنیم ، قاشق چنگال دوز یا کلاه را بیشتر مانند یک پیشنهاد مودبانه درمان کنید و با مواد شوینده خود آزمایش کنید - ممکن است دریابید که می توانید مقدار کمتری از آنچه فکر می کنید استفاده کنید و هنوز شستشو از آن راضی هستید.

فنجان کوچک پودر لباسشویی
به دنبال مواد شوینده لباسشویی هستید؟
ما آزمایش کرده ایم تا بهترین ها را پیدا کنیم.

به بررسی مواد شوینده لباسشویی مراجعه کنید
آیا مواد شوینده پودر یا مایع لباسشویی بهتر است؟
این موضوع به نوع لکه ای که با آن سر و کار دارید ، به ویژگی های ماشین لباسشویی و ترجیح شخصی بستگی دارد.

مواد شوینده پودر
پودرها برای عملکرد کلی خاک و حذف لکه ها بهترین هستند. ما دریافتیم که پودرها بهترین کار را روی لکه های تازه تر انجام می دهند ، این همان چیزی است که شما معمولاً در لباسشویی های خود با آنها سر و کار دارید ، اما آنها معمولاً روی لکه های سخت و محکم مواد آزمایشگاهی ما بسیار خوب کار می کنند. پودرها گاهی اوقات می توانند یک باقی مانده پودری و سفید روی لباس ها بجا آورند ، به خصوص اگر کمی با دوز دست کمی سنگین کنید.

در آخر هم می توانید یک پودر لباسشویی را با حل کردن مقداری در کمی آب گرم به مایع تبدیل کنید و بهترین های هر دو دنیا را به شما می دهد.

بهتر است برای خاکی و سفید شدن سنگین تر به پودرهای پرمصرف بچسبید و استفاده از پودر با عملکرد بالا نیز به شما در جلوگیری از سفید شدن رنگ سفید یا زرد شدن شما به مرور زمان کمک می کند.

مواد شوینده مایع لباسشویی
مواد شوینده مایع تأثیر کمتری بر محیط زیست دارند ، به طوری که برخی از آنها رتبه بندی خوبی برای بازیافت و استفاده مجدد از آبهای شیرین را کسب می کنند . بسیاری از مایعات سازگار با محیط زیست کار خوبی را برای خوشبو کردن لباسهای ملایم و رنگی انجام می دهند ، بنابراین اگر لباس شما خیلی کثیف نشود یا اگر از سیستم آب شیرین استفاده می کنید ، پس از آن یک ماده پاک کننده مایع سازگار با محیط زیست است. با این وجود ، اگر برای از بین بردن لکه ها از یک محصول پیش از شستشو یا شستشو استفاده می کنید ، تأثیر محیطی کم مایعات را رد می کنید.

اگر ماشین لباسشویی با راندمان بالا دارید که از آب بسیار کمی استفاده می کند یا تمایل به استفاده از برنامه اکو دستگاه شما را ندارد ، بنابراین یک شوینده مایع مناسب بهترین راه برای جلوگیری از باقی ماندن لکه های پودری سفید روی لباس است.

در مورد غلاف های شوینده چه می توان گفت؟
غلاف های تمیز کننده لباس ، بسته ، پرچم ، دیسک یا توپ لباسشویی کپسول های استفاده فردی از کنسانتره مواد شوینده مایع در یک بسته بندی پلاستیکی قابل حل است که مستقیماً داخل ماشین لباسشویی خود می روید. آنها بسیار شبیه به یک قرص ظرفشویی ، فقط برای ماشین لباسشویی شما هستند. بسته به مارک و نوع آن ، غلاف های لباسشویی نیز ممکن است حاوی نرم کننده پارچه یا مواد دیگر باشند.

آنها راحت هستند - بدون اندازه گیری ، کافی است دیسک های کثیف خود را با دیسک کنار بیاورید و تمام شود - و از خطر ریخت و پاش و ارتباط آن با پودرها و مایعات جلوگیری می کنند ، بنابراین برای افرادی که مقداری دارند گزینه خوبی هستند. مشکلات دسترسی با این حال ، این راحتی با هزینه انجام می شود - شما به راحتی نمی توانید دوز خود را به اندازه بار خود مانند دلخواه خود با مواد شوینده شل تنظیم کنید و آنها می توانند در هر شستشو به طور قابل توجهی گران تر از مواد شوینده شستشو معادل باشند ، بنابراین لباسی که دارید شستن دوباره بهتر است با جیب های عمیق.

از نگرانی بیشتر ، شکل و رنگ آمیزی روشن آنها می تواند آنها را به ویژه در مورد بچه های خردسال که می توانند آنها را برای لولاها اشتباه بگیرند ، جذاب کند. چندین گزارش از کودکانی که غلافهای لباسشویی مصرف می کنند ، گزارش شده است ، بنابراین مطمئن شوید که آنها را به خوبی از دسترس انگشتان کوچک کنجکاو نگهداری کنید.

در طولانی مدت کدام یک از مواد پاک کننده ارزان قیمت است؟
هزینه برای هر واحد قیمت شستشو (معمولاً به ازای هر 100 گرم) یک روش عالی برای مقایسه هزینه ها است ، اما به دلیل توصیه های بسیار متفاوت دوز بین مارک ها ، برای شوینده های لباسشویی کاملاً دقیق نیست - به جای آن ، از ارقام هزینه در هر شستشو در بررسی های مواد شوینده لباسشویی استفاده کنید. برای مقایسه بهتر

برخلاف شکلات (که مطمئناً سعی می کنید لباس های خود را شستشو دهید) ، لزوماً چیز بیشتری در هنگام تمیز کردن لباس های شسته شده شما وجود ندارد - اکثر آنها هنوز تنها با بخشی از دوز توصیه شده خود ، لباس های خود را تمیز می کنند. با استفاده کمتر - لباس های خود را سفید و تمیز می کنید و کیف پول خود را پر از رنگ سبز نگه می دارید. صحبت از سبز ، استفاده از مواد شوینده کمتری نیز برای محیط زیست بهتر است.

کدام نوع مواد شوینده لباسشویی برای پوست های حساس مناسب است؟
هیچ کس تا به حال برای انجام لباسشویی خارش ندارد ، اما اگر از پوست حساس رنج می برید ، استفاده از مواد پاک کننده اشتباه باعث می شود احساس خارش شدید در شما ایجاد شود. بنابراین چگونه می توانید بدون ایجاد خطر بثورات خشمگین ، صدای دلخواه مورد علاقه خود را از فراری Rogan Josh آزاد کنید؟

طیف گسترده ای از مواد شوینده لباسشویی کم تحریک موجود است که ادعا می شود برای افرادی که پوست حساس دارند مناسب است. این مواد شوینده عموماً مواد تشکیل دهنده ای را جایگزین می کنند که احتمالاً باعث تحریک می شوند یا آنها را به طور کلی از بین می برند.

عطرها و رنگهای موجود در مواد شوینده معمولی هیچ تفاوتی با تمیز کردن ندارند و تقریباً تضمین می شوند که از جعبه یا بطری یک محصول با فرمول حساس تبعید می شوند. با این حال ، مانند یک بستگان آزار دهنده در یک عروسی ، سایر محرک های بالقوه بعضی اوقات هنوز هم برش می خورند زیرا دستیابی به عملکرد مشابه بدون آنها سخت تر است.

اگر از پوست حساس رنج می برید اما می خواهید بدون نگرانی شستشو دهید ، این لیست لباس های شسته شده را که مظنونان احتمالاً در راهرو مواد شوینده در کمین هستند ، دفعه بعد از خرید ، دامن بزنید:

آنزیم ها
یک ماده مشترک در بسیاری از مواد شوینده لباسشویی ، آنزیم ها کاتالیزورهای بیولوژیکی هستند که روند حذف خاک را تسریع می کنند. تولید کنندگان شامل آنزیم های مختلفی برای هدف قرار دادن انواع مختلف لکه ها ، از جمله پروتئین ، نشاسته یا لکه های مبتنی بر بیولوژیکی مانند علف یا خون هستند. نکته ای که همه آنزیم ها مشترک دارند این است که به طور بالقوه می توانند باعث سوزش شوند ، بنابراین اگر از تحریک پوست رنج می برید از آنها جلوگیری کنید.

درخشان کننده های نوری
یکی دیگر از روشهای روشن کننده تحریک کننده و نوری ، مواد شستشو را در فلورسنسها شستشو می دهد - مواد شیمیایی که نور ماوراء بنفش را جذب می کند و دوباره آن را به عنوان نور آبی جذب می کند ، باعث می شود لباس های شما سفیدتر و روشن تر به نظر برسند ، اگرچه در واقع هیچ گونه کثیفی از بین نمی روند. در صورت داشتن پوست حساس ، از محصولات دارای درخشان بهتر استفاده می شود.

با دقت شستشو داده و تکرار کنید
بنابراین اکنون یک ماده شوینده کم تحریک را که دوست دارید پیدا کرده اید ، اما این پایان ماجرا نیست - شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که لباس های شما کاملاً شسته شده است. شستشوی ناکافی می تواند اثری از مواد شوینده را در پشت خود باقی بگذارد و اگر پوست حساسی دارید ، بسیار خوب است. اگر متوجه باقی مانده مواد شوینده روی لباس و یا در دستگاه خود شده اید ، افزودن یک چرخه اضافی برای شستشو به برنامه شستشو ممکن است کمک کند (اگر دستگاه شما این گزینه را دارد). همچنین باید سعی کنید مقدار مواد شوینده مورد استفاده را کاهش دهید - هم پوست و هم محیط شما از شما متشکرند. شما همچنین می توانید بررسی های ماشین لباسشویی ما را بررسی کنید و یکی از آنها را که دارای امتیاز شستشوی بالایی است ، پیدا کنید - هرچه امتیاز شستشو بیشتر باشد ، مواد شوینده بیشتری از شستشو خارج می شود.

به یاد داشته باشید ، پوست همه متفاوت است. برای پیدا کردن مواد شوینده ای که برای شما مفید است ممکن است آزمایش و خطا انجام شود.

آیا مواد شوینده لباسشویی برای محیط زیست بد نیست؟
بیشتر شوینده های لباسشویی از فسفات هایی که حاوی فسفر هستند برای کمک به نرم کردن آب و نگه داشتن خاک معلق در حالت تعلیق استفاده می کنند. اما مقادیر بالای فسفر در تخلیه شما می تواند منجر به رشد بیش از حد جلبک های سبز آبی در آبراههای داخلی کشور شود. مواد پاک کننده کم مواد فسفات برای محیط زیست بهتر هستند بنابراین باید به دنبال این موارد بگردید مگر اینکه آب منطقه شما به خصوص سخت باشد (می توانید این موضوع را با مجوز رسمی دولت خود بررسی کنید). بسته بندی مواد شوینده لباسشویی خود را برای "فسفر" به معنای فسفر کم (<7.8 گرم در شستشو) یا بهتر از این ، "NP" به معنی فسفر ، یا کمتر از 0.5٪ ، بررسی کنید.

انتخاب یک ماده پاک کننده لباسشویی سازگار با محیط زیست همچنین به این معنی است که می توانید با خیال راحت از آب شستشو دهنده ماشین لباسشویی (گریپ آب) موجود در باغ خود استفاده کرده و در عین حال تفاوت زیادی در هزینه تصفیه آب داشته باشید تا بتوانید بازیافت کنید. امتیاز GreySmart امتیاز تعیین می کند که مواد شوینده برای محیط زیست است.

گذشته از تأثیر خود مواد شوینده ، بسته بندی هایی نیز در نظر گرفته شده است. هر بسته شستشو بیشتری داشته باشید می توانید ضایعات بسته کمتری را بدست آورید ، بنابراین برای محیط زیست بهتر است. خرید بسته های بزرگتر یا زمان ویژه ، معمولاً مقرون به صرفه تر است ، اما خرید عمده آن به منظور حفظ عملکرد ، به یک ظرف هوایی انتقال می یابد.

آیا باید لباسهایم را در آب سرد ، گرم یا گرم بشویم؟
در گذشته ما بالاترین و کمترین عملکرد شوینده ها را برای هر دو نوع بالا و جلو لودر دوباره آزمایش کردیم تا ببینیم آیا یک شستشوی گرم (40 درجه سانتیگراد) تفاوت زیادی در نتایج ایجاد می کند.

به طور کلی ، یک مزیت کلی برای شستشو در آب گرم وجود دارد ، اما تنها با دو درصد ، و این به نوع لکه هایی که می خواهید حذف کنید بستگی دارد. بعضی از مواد شوینده نیز در آب سرد طراحی و عملکرد بهتری دارند. اطلاعات بیشتری در تست مواد شوینده لباسشویی وجود دارد .

خوب ، بنابراین من تبدیل شستشوی سرما ...
شستشو در آب سرد راهی عالی برای کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه های خود است. اما همچنین می تواند به ساخت فیلم مومی در داخل ماشین لباسشویی شما منجر شود - به خصوص اگر از نرم کننده پارچه استفاده می کنید . این همچنین به عنوان scrud شناخته می شود - می توانید پیشنهادات بیشتری در مورد چگونگی حذف آن در نکات عیب یابی ماشین لباسشویی ما پیدا کنید . اگر تبدیل کننده لباسشویی هستید ، به طور مرتب یک چرخه شستشوی کامل و بدون لباس را انجام می دهید (یا چرخه تمیز کردن در صورت داشتن دستگاه شما) ، با استفاده از مواد شوینده مناسب ، به حفظ سازگاری کمک می کند. از طرف دیگر ، انتخاب دوره ای یک شستشوی گرم یا گرم به جای سرما باعث می شود تا داخلی دستگاه شما در بهترین حالت تمیز و براق باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه آزمایش شوینده های لباسشویی

آیا می توانم از یک شوینده با لودر در لودر جلو یا لودر با راندمان بالا استفاده کنم؟
بهتر است از مواد شوینده بالابر در دستگاه بارگیری جلو استفاده نکنید.

ماشینهای بارگذاری جلو معمولاً از آب و عمل مکانیکی بیشتری (چرخش) نسبت به لودرهای بالاتر استفاده می کنند ، بنابراین مواد شوینده با بارگذاری جلو حاوی مواد ضد کف هستند تا جلوی توسعه بسیاری از لکه ها را بگیرند. استفاده از مواد شوینده با بارگیری بالا در لودر جلو شما می تواند باعث ایجاد تعداد زیادی لجن در دستگاه شود ، که می تواند سرریز شود و لباس های شما را با کف پر کند (به اثر کمدی). با جدیت تر این مسئله می تواند باعث قفل شدن suds شود - شرایطی که کف بین طبل های داخلی و خارجی واشر شما ایجاد می شود ، باعث ایجاد مشکلات مکش می شود که می تواند باعث خاموش شدن موتور شود. ترکیبی از لجن اضافی و استفاده کم از آب همچنین به معنای عملکرد شستشوی شما (چقدر مواد شوینده شسته می شود) کاهش می یابد و باقی مانده مواد شوینده را روی لباس های شما باقی می گذارد.

اگر هنگام خرید ، جعبه یا بطری اشتباهی را به دست آورده اید یا به تازگی یک لودر جلوی آن را خریداری کرده اید و هنوز هم پشته هائی از مواد شوینده بالایی در سمت چپ دارید ، در یک خرج می توانید از آن در لودر جلوی خود استفاده کنید اما می توانید از آن استفاده کنید. باید نسبت به آنچه در یک لودر برتر استفاده می کنید - حدود نیم تا یک چهارم - از مقدار کمتری استفاده کنید.

کدام مواد شوینده لباسشویی بهترین بوی را دارد؟
مواد شوینده عطر و بوی عطر موجود در بازار وجود دارد ، اما اکثر آنها تمایل دارند که عطر و طعم برخی از توضیحات را داشته باشند ، در صورتی که فقط به تولیدکننده اجازه دهید با قرار دادن عطرهای مختلف در همان فرمول اصلی ، محصول بیشتری را بفروشد. ارزیابی عطر بسیار ذهنی است ، بنابراین قبل از خرید ، سوت بزنید ، زیرا بعضی از بوها ممکن است برای بعضی کاملاً رنج آور باشد ، اما به هیچ وجه مانند بوی دیگر چیزی بو نیست. اگر واقعاً مواد پاک کننده معطر روی بینی دارید ، مواد شوینده لباسشویی را برای پوستهای حساس در نظر بگیرید زیرا این مواد معمولاً حاوی رایحه یا رنگ نیستند.

آیا توپ های لباسشویی و آجیل صابون کار می کنند؟
گاهی اوقات محصولاتی را می بینیم که ادعا می شود در هنگام شستشوی لباس های شما تأثیر اکولوژیکی کمتری دارند. اینها معمولاً "توپ های لباسشویی" نامیده می شوند - یک توپ پلاستیکی ، معمولاً پر از سنگریزه - یا "آجیل صابون" که به طرز گیج کننده ای ، در واقع نوعی انواع توت ها است. آنها ادعا می کنند در مقایسه با مواد شوینده متوسط ​​شما سازگار با محیط زیست هستند و قابل استفاده مجدد هستند ، بنابراین هزینه مواد شوینده را کاهش می دهند.

خوب به نظر می رسد؟ اما آیا آنها کار می کنند؟ نه واقعا. قبل از بیرون رفتن و هزینه کردن هزینه های خود - از 80 دلار به بالا برای 80 مارک - ببینید که چگونه آنها در تست لباسشویی و صابون صابون ما در مقایسه با مواد شوینده لباسشویی فرار کردند.

مواد شوینده DIY - آیا می توانم مواد شوینده لباسشویی خودم را در خانه درست کنم؟
در CHOICE ما به خودمان افتخار می کنیم تا با ارائه اطلاعات بی طرفانه در مورد عملکرد محصولات ، به شما در تصمیم گیری آگاهانه بهتر کمک کنیم. با گذشت سالها ، ما تعدادی از محصولات ساخته شده تجاری را که هیچ عملکرد بهتری نسبت به جایگزین های ارزان قیمت طبیعی ندارند ، کشف کردیم ، مانند این فرش تمیزکننده مشهور با همان قابلیت های قدرت پاک کردن خاک مانند شیر آب. که ما را به موضوع مواد شوینده لباسشویی خانگی می رساند.

از این گذشته ، اگر تمیز کننده پنجره تجاری فقط آمونیاک ، آب و کمی رنگ آمیزی است ، سرکه ساده قدیمی به عنوان یک پاک کننده زنگ زدگی عملکرد درخشان را انجام می دهد یا با افزودن جوش شیرین ، به عنوان یک پاک کننده تمام منظوره ، باید آن را گول بزند. مواد شوینده لباسشویی خود را در خانه درست است؟

چند دقیقه با موتور جستجوی محبوب ، تعدادی از دستور العمل های مواد شوینده خانگی را به شما ارائه می دهد ، به طور معمول حاوی موادی مانند بوراکس ، صابون رنده شده ، اسید سیتریک (آب لیمو) ، بی کربنات سودا ، پودر لباسشویی و یا روغنهای اساسی است. . مواد شوینده خود را DIY کنید و شما در حال پول گرفتن از پول سخت خود به لباس های شسته شده نیستید ، بنابراین می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید ، و از آنجا که می توانید فسفات ، عطر و مواد شیمیایی دیگر را کنار بگذارید ، به احتمال زیاد مواد شوینده DIY برای محیط زیست و افرادی که پوست حساس نسبت به پسر عمویشان دارند.

با این حال ، به عنوان بسیاری از دستور العمل های مواد شوینده به عنوان جوراب های مفقود شده در پایان چرخه شستشو وجود دارد ، این کار برای ما عملی نیست که آنها را در آزمایش های خود بگنجانیم ، بنابراین نمی توانیم به شما بگوییم که یک ماده شوینده خانگی چگونه کار می کند یا با گسترش ، نحوه مقایسه آنها با برادران فروشگاه خریداری شده خود.

اگرچه استفاده از مواد شوینده لباسشویی نسبتاً ارزان و آسان است ، بنابراین اگر به چیزی علاقه دارید که به کاوش بپردازید ، واقعاً دلیل بسیار کمی برای چیدن سطل ، آستینهای خود را بالا نکشید و امتحان کنید. دوست داریم بشنویم که چطور کار می کنید.

  • کریم قدوسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی